Dag 4 # WATERCOLLOR

 Dit is toch wel een van mijn favoriete technieken: Watercolor. Een tijdje geleden heb ik hier een workshop bij Marit voor gevolgd. Ik heb eerst de bloemen gestempeld door middel  van maskeren. Ook deze stempels komen uit de set Bloom with Hope. Daarna heb ik de achtergrond met 3 lagen inkt opgebracht: Hello Honey, Mossy Meadow en Sahara Sand. Daarna de stempel Hardwood met Sahara Sand erover heen. Let erop dat je de bloemen al die tijd bedekt houdt. En voor mij begon toen het leukste werk, de bloemen inkleuren dmv watercollor. Een beetje inkt op een Clear-Mount Block aan brengen en met water en een kwastje in meerdere lagen de bloemen gaan inkleuren.



Op de bovenste foto kreeg ik de kleuren niet helemaal duidelijk.Ik heb wel 5 keer een foto genomen. Dus om een beter resultaat te laten zien, heb ik een deel van de kaart uitvergroot voor jullie. Hier zie je de kleuren zoals ze in het echt zijn.
Daarna nog een tekst erop uit de set Hello There. De stempel bewoog iets, maar gelukkig geeft dat wel een mooi extra effect. 


Reacties

Een reactie posten